Çalışmaları ve koordinasyonu ile Türkiye’ye örnek olarak gösterilen Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi’nin en büyük sorununun çözümü için cezai işlem geliyor. 55 ambulans, 46 itfaiye 5 tam donanımlı araç ile hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere arayanların oranı % 78.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ethem Kılıçarslan Kanal 32’de yayınlanan “ne Var Ne Yok?” programının konuğu oldu ve 112’yi tanıttı. Kılıçarslan, vakalara 4 – 6 dakika içinde ulaştıklarını belirterek:”Isparta bu konuda Türkiye standartlarının çok üzerinde. Ambulans, itfaiye, il afet, polis ve jandarma alanında hizmet veriyoruz.
Kısa süre sonra orman ile ilgili aramalarda 112 üzerinden olacak. En önemli sorun gereksiz aramalar. Çağrıların % 78’i amacı dışında gereksiz aramalar. Bu durum acil ihtiyacı olan vatandaşlarımıza büyük zarar veriyor. 12Şubat’ta okullarımızda eğitime başlayacağız. Vatandaşlarımıza da tanıtıcı broşürler dağıtıyoruz. Önce eğitim amacındayız. Ancak bütün uyarılarımıza rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi gibi insanların hayatını kurtaran bir kurumu bilerek gereksiz yere arayanlara da cezai işlem uygulanacak” dedi.
Kılıçarslan, acil ihtiyacı olmadığı halde, hastanelerdeki randevusuna gitmek isteyen azı vatandaşların da 112’yi arayarak kendisini hastaneye götürtmek istediğini de belirterek:”Bu tamamen keyfi bir uygulama. Acil durumlarda zaten anında gerekeni yapıyoruz. Ama özel aracı, taksi veya ‘ otobüsle hastane randevusuna gidebileceği halde 112 arayarak kendisini götürtmek isteyen vatandaşlarımız oluyor. Kesinlikle bunu yapmıyoruz. Duyarlı vatandaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Keyfi davranan ve gereksiz yere 112’yi arayan vatandaşlarımıza da empati yapmalarını ve başkalarının hayatı ile oynanması gerektiğini belirtiyoruz” şeklinde konuştu.