Bunu yapana da teslim alana da PES DOĞRUSU |
Türkiye'nin en iyi şehir geçişi Isparta'da (!) |
Dönemin Başbakan'ı Erdoğan'ın talamatı ile ihaleye çıkartılıp yapımını başlanan, Karayolları tarafından iş teslimi alınan, seçim döneminde eski Bakana açılışı yaptırılan Sav-Gümüşgün arası çevre yolunun durumu içler acısı. Isparta Belediyesi'nin ara sokaklara döktüğü asfalt bile bu yoldan kat kat daha iyi.
Karayolları Antalya Bölge Müdürlüğü'nün Isparta'da uyguladığı en büyük projelerden birisi Sav-Gümüşgün Kavşağı arasındaki Çevre Yolu BSK Projesi. Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakan sıfatıyla geldiği 2011 yılında verdiği talimatla ihalesine çıkılan ve ERK İnşaat tarafından yapımına başlanan şehir geçişi BSK uygulaması tamamlanarak, idareye teslim edildi. Karayolları Bölge Müdürlüğü de iş teslimini alarak, müteahhitle proje sözleşmesini tamamladı.
GÜNAYDIN HAKLIYDI !
2014 yerel seçim öncesinde de Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın'ın şiddetle eleştirdiği, insanların yolu yapan idareyi karıştırarak Belediyeye tepki gösterdiğini anlattığı şehir geçişinin bugünkü durumu adeta içler acısı. Güvenlik işaretlerinden yoksun bir şekilde inşaatı devam ettiği dönemde meydana gelen kazalarda çok sayıda kişiyi kurban verdiğimiz şehir geçişinin iş teslimi yapıldı, resmi açılışı da 7 Haziran seçimleri öncesinde Isparta'ya gelen eski Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan'a yaptırıldı.
ŞEHİR GEÇİŞİ DEĞİL
ÇIKMKA SOKAK YOLU
İş tesliminin üzerinden daha 1 yıl geçmemesine rağmen Sav-Gümüşgün Kavşağı arasındaki şehir geçişinin durumu Isparta'ya hiç yakışmıyor. Özellikle Sav-Oktay Petrol arası ile Oktay Petrol-Migros Kavşağı arasındaki bölümde çok sayıda yol kaymaları, engebeler ve düzensizlikler göze çarpıyor. Araçların bu bozuk bölümden geçerken şerit değiştirdiği, göremeyenlerin ise hızlı bir şekilde yola girerek aracını tahrip ettiği gözleniyor. BSK uygulaması yeni olmasına rağmen yolun bazı bölümlerinde yama çalışmalarının yapıldığı da dikkatlerden kaçmıyor.
Öte yandan dün Migros Kavşağı'nda Karayolları Isparta Şefliği tarafından başlatılan yama çalışması da dikkat çekici. Siyasilere 'gerekirse yolu yeniden asfalt yaparım' diye taahhütte bulunan yol müteahhidinin iş tesliminden sonra ortada gözükmediği, bozuk yolları tamir etme işinin Karayolları teşkilatına kaldığı görülüyor.
CEVAP BEKLEYEN SORULAR
Peki yolda bu denlik kaymalar ve bozukluklar olmasına rağmen ilgili idare tarafından iş tesliminin yapılması ve hakedişlerin sonuna kadar ödenmesi ne derece doğru?
Yolda bu denli hatalar ve eksiklikler varken 7 Haziran seçimi öncesinde şehir geçişinin eski Bakan Lütfü Elvan'ın katılımıyla düzenlenen törenle açılışını yaptırmak Karayolları teşkilatına yakışıyor mu?
Yoldaki hataların düzeltilmesinden kaynaklanan maliyet devletin kasasından mı çıkıyor? Yoksa bu para müteahhit firmadan alınacak mı?
Sav-Gümüşgün arasındaki şehir geçişini tam anlamıyla, doğru-dürüst yapamayan yol müteahhidine Sav-Ağlasun Kavşağı arası 10 kilometrelik duble yol proje ihalesı nasıl verildi? İşini düzgün yapmayan müteahhit Karayolları'nda böyle bir cezalandırılıyor (!)