Isparta IMKB İlkokulu Türkiye’de ilk olacak örnek bir projeye imza atıyor. Birinci sınıf öğrencileri bütün konuları uygulamalı öğrenecek, diğer sınıflar içinde her ders için uygulama alanları oluşturuldu.
Eğitimdeki rekabet özel okullarla birlikte devlet okullarına da yansıdı. Devlet okullarının başarılı idarecileri uygulamaları ile dikkat çekiyor.
Isparta’nın gözde okulları arasına girmeye aday olan IMKB İlkokulu son dönemdeki uygulamaları ile Türkiye’de ilk ve örnek çalışmalara imza atıyor.
“Devletin ÖZEL okulu” sloganı ile hareket eden okul yönetimi ve öğretmenleri başarının artırılması, öğrencilerin konuları daha kolay öğrenmesi ve derslerin uygulamalı olarak yapılması için önemli projelere imza atıyor.
Okul yönetimi zemin katın koridorlarını öyle bir yaptı ki, birinci sınıf öğrencileri bütün unsurları, olguları ve konuları yaşayarak ve uygulayarak öğrenecek. Diğer sınıflarda her ders için uygulama imkanı bulacak.
Okul Müdürü Sezgin Kel, birinci sınıflar için yaptıkları uygulamanın Türkiye’de ilk olacağını belirterek, okulun geneli içinde, “Bilim Sokakları, Akıllı Merdivenler, Bahçe Satrancı, Veli Kitap Okuma Projesi” gibi projeler geliştirdiklerini ve uygulamaya koyduklarını belirterek:” Erdemli davranışları geliştirmek için etkinlikler. Kitap okumayı artırmak için okuma yarışmaları. Okul koridorlarının eğitici sokaklara dönüştürülmesi. Sınıf kapılarının çocukların ilgisi doğrultusunda düzenlenmesi. Okul kapılarının ve girişinin eğitime uygun kaplanması. Velilerimize yönelik kültürel etkinlikler. Dil eğitiminde yenilikçi uygulamalar, fiziki anlamda yaşam alanları oluşturulması gibi projeleri de planlıyoruz” dedi.
Kel, velilere yönelik olarak ise şunları söyledi: ”Değişimin hızla yaşandığı çağımızda, değişmeyen önemli konuların başında ailelerin çocuklarının geleceği ile ilgili duyduğu endişe geliyordur sanırım. Dünyanın her yerinde ve herhangi bir zamanda aileler çocukları için hep en iyiyi ve en doğruyu bulmaya çalışırlar. Hele konu onların eğitimi olunca işin içine daha büyük kaygılar giriyor. Anne ve babalar, çocuklarının iyi bir geleceğe sahip olmasını isterlerken, çocuklarının gelecekte onlar ile ilgili aldıkları kararlardan ötürü kendilerini suçlamasından da korkuyorlar.
2000 yılından beri binlerce velimizin çocuklarının eğitime başladığı anaokulu ve ilköğretimin ilk yıllarında duyduğu bu kaygı, zamanla yok olarak; onların geleceğe güvenle hazırlandığını görmenin hazzına dönüşüyor. Kaygıyı paylaşarak başladığımız ilişki, aile-okul işbirliği sonucunda bizleri keyifli paylaşımlara sürüklüyor.
Günümüzde rekabetçi dünyasında akademik başarı yadsınamaz bir gerçek. Bunun yanında elde edeceğimiz becerilerse bizi gerçek yaşamda başarıya taşıyacak donanımlar. Tüm bunları kapsayan gerçek hedef ise çocuğumuzun yaşamda mutlu, sağlıklı, ne istediğini bilen, kararlı, etkin ve başarılı bir birey olması. Her bir bireyin farklı potansiyel ve kişiliği olduğunun bilinciyle yapılacak profesyonel yönlendirmeler; onların yaşamda istedikleri yere kolaylıkla ulaştırılıyor. Bizlere ise, onun için en iyiyi yapmış olmanın huzurunu duymak kalıyor.
Ne istediğimizi bilmezsek bulduğumuzla yetiniriz. Biz ne istediğimizi ve hedeflerimizi çok iyi biliyoruz. Bu hedefler sizlerinkilerle örtüşüyorsa, sanırım çocuklarımız mutlu ve sağlıklı gelişeceklerdir.”
İl Milli Eğitim Müdürü İlyas Can’da okuldaki çalışma ve projeleri yerinde inceleyerek, okul yönetimini ve öğretmenlerini tebrik etti.