IspartaTEDKolejiKurucu Temsilcisi Mustafa Fikri Çobaner ve Genel Koordinatörü Hayrettin Bilge, hem yeni binayı hem de kolejdeki eğitim modelini Basın Kulübünde anlattılar. TED Kolejinin özel eğitimde önemli bir marka olduğunu savunan Çobaner ve Bilge, İngilizce ayrıcalığında eğitimin nasıl verildiğine dikkat çektiler
Isparta’nın en çok izlenen televizyon programı Basın Kulübü bu hafta TED Koleji Kurucu Temsilcisi Mustafa Fikri Çobaner ile Genel Koordinatörü Hayrettin Bilge’yi konuk etti. Gazeteciler Mehmet Erçakır ve Soner Toros’un sorularını yanıtlayan ikili, hem özel eğitim alanında TED’in farklarını hem de yeni kolej binasının ne tür imkanlar sunduğunu anlattılar.
Programın başında TED’in bağlı bulunduğu ETTAŞ’in merhum Yönetim Kurulu Başkanı Şevket Demirel anıldı. Şevket Demirel’in son nefesine kadar eğitime verdiği önemi anlatan Çobaner, “O büyük bir Isparta sevdalısıydı. Ömrü boyunca çok önemli işler, hizmetler ve hayırlar yaptı. Ama eğitime başka bir önem verirdi. Minnetle anıyoruz. Isparta’nın her yerinde izi olduğunu düşünüyorum” dedi. Çobaner daha sonra TED Kolejinin kuruluş hikayesini anlattı.
TED Isparta Koleji 2000-2001 eğitim ve öğretim yılında kurulduğunu kaydeden Çobaner, “Bir ihtiyaçtan doğdu. Zamanın rektörü Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Lütfü Çakmakçı üniversite gelişirken buraya gelecek öğretim üyeleri için çalışmalar yaparken dediler ki Isparta’da kolej var mı? TED Koleji var mı? Bu soru üzerine çalışmalar yapmaya başladı. Sayın Valimiz Dokuzoğlu’nun TED’li olması TED yönetiminde olması sayın Selçuk Pehlivanoğlu’yla samimi ilişkiler içerisinde olması ve Ankara’da bu konuda ciddi çalışmalar yaparaktan 2000-2001 öğretim yılı içerisinde 33 öğrencisi var iken öğretime başladı. O günden bugüne devam ediyor” dedi.
Hem akademik hem sosyal anlamda TED’in önemli bir yere sahip olduğunu belirten Çobaner, “Hem eğitimin diğer organizasyonlarında iyi bir yere sahibiz. Sırf eğitimde çıtayı biraz daha yukarıya çekebilmek için çaba gösteriyoruz. Önemli mesafe aldığımızı düşünüyorum. Ve geldiğimiz noktadan fevkalade memnunum. Bugünlere gelişimizde başta Sayın Şevket Demirel’in katkılarını görmemek mümkün değil. Şevket Demirel ailesinin katkılarını göz ardı etmek mümkün değil. Hepsi samimiyetle bu işe sarıldılar. Ve okulun kolejimizin bugünlere gelmesini sağladılar. O bakımdan iyi bir yerdeyiz” açıklamasında bulundu.
ARTIK AİLELER EĞİTİME ÖNEM VERİYOR
Artık Türk Milli Eğitimi özel okulculuğa doğru kaydığına işaret eden Çobaner, “İyi öğretmenlerle kaliteli bir eğitimle çocuğa önem vererek iyi bir dil eğitimi vererek çocuğun sosyal kültürel gelişimine bakarak onu geliştirerek yeni bir trend gelişiyor. Bu trend özel okulda çocuklarına farklı alanlarda farklı yöntemlerle çocukları eğitmek onlarla ilgilenmek onları geliştirmek bu yeni trend. Eskiden çocuklarına miras bırakmak için anne babalar çırpınırlardı bir ev bir araba bir arsa çocuğuna daha iyi imkanlar sağlamak için.
Bugün gelinen noktada çocuğumun eğitimini ne pahasına olursa olsun gerçekleştireyim. İyi bir eğitim aldırayım ve çocuğum nasıl olsa o bırakacağım serveti iyi bir eğitim aldığı takdirde nasıl olsa sahip olur düşüncesine sahip oldular. Doğrusuda bu. Çocuklar eğitim artık günümüzün en önemli meselesi. Bugün 10 yaşında olan çocuk 15 yaşında olan çocuk 15 yıl sonra iş hayatına, aile hayatına atılacak. Meslek sahibi olacak. O hedefe giderken fevkalade önemli bir yer işgal ediyor bu eğitim. Bu anaokulu eğitimi önemli. İlkokul, ortaokul önemli lise hele çok daha önemli. Ondan sonra iyi bir meslek sahibi olabilmek için üniversite eğitimi geliyor.
Biz çocuğu hayata hazırlarken daha ilk yıllarda çocukluğunda ve gençliğinde buna sahip çıkıp doğru yöntemlerle çocuğu geliştirmek istiyoruz. Bu noktada güvendiğimiz özendiğimiz Türk Eğitim Derneği’nin 85 yıllık tecrübesine inanıyoruz. Bizim 15 yıllık Isparta genelinde tecrübemize güveniyoruz. İyi bir şekilde çocukları yetiştirdiğimize inanıyoruz. O bakımdan bu eğitim meselesi bizim için önemli severek bakıyoruz, ilgiyle bakıyoruz ve çocukları inşallah ailelerin beklediği, Türk toplumuna yararlı, çağın gereklerine uygun şekilde yetişmelerini sağlayacağız diye düşünüyorum.” Dedi.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ OKUL
TED Genel Koordinatörü Hayrettin Bilge ise yeni binalarını anlattı. Yeni binanın öğrenci merkezli olduğuna vurgu yapan Bilge, şöyle konuştu.
“Bu yeni binamız öğrenci merkezli. Öğrencinin teneffüsünü çalmayan bir bina. Neden? Öğrenciler teneffüs vaktini merdivenlerde geçirmeyecek. Öğrencilerin oksijen alması için bahçeye çıkmaları lazım. Beyinlerinin dinlenmesi için. Bizim ülkemizde binaları böyle üst üste koyarak devlet ve özel okullar yapılır genelde. Biz ise yaydık. Öğrenciler merdivenlerde vaktini öldürmeden bahçeye doğaya çıkacak ve öğrenci teneffüsünü yapmış olacak. İkinci konu ise öğretmenlerimiz Zümre odalarında ve kendi dersliklerinde derse hazırlıklı olacaklar. Biliyorsunuz her dersin bir ön hazırlığı vardır. Fiziğin öyledir kimyanın öyledir. Biyoloji laboratuarında ön hazırlık yaparsanız diğer derslerde tarih dersinde dahi bir ön hazırlığınız vardır. Bizim sistemimizde tüm dersliklerde o derse ait materyaller olacak onun hazırlığı olacak onunla ilgili programlar olacak ve öğretmen öğrenci geldiği anda aynı anda dersine başlamış olacak. Dolayısıyla bir yerde öğrenci merkezli olmuş oluyor.
BAKIN ÖĞRETMENLER NASIL ALINIYOR
Türk Eğitim Derneği okullarına öğretmen alımı çok planlı bir şekilde yapılır. Hepsi TED üniversitesinde gerçekleştirilir. Öğretmen arkadaşlar adaylar başvuru için Türk Eğitim Derneği insan kaynaklarına başvuru yaparlar. 5 yıldan hizmeti az olanlar yazılıya girerler 5 yıldan hizmeti fazla olanlar ise sadece mülakata alınırlar. Mülakatların tamamı TED üniversitemizde, üniversitenin değerli akademisyenleri değerli TED okul müdürlerimiz ve Ankara kolejinden uzmanlar tarafından çok değerli bir komisyonca gerçekleştirilir. Komisyonlarımız yarım saatten az olmamak üzere tüm adaylara süreler vererek öğretmen arkadaşlarımıza çeşitli sorular yöneltirler.
Genel kültürle, ölçme değerlendirmeyle sınıf yönetimiyle alan bilgileriyle ilgili bütün sorular karşısında öğretmen arkadaşlarımızı değerlendirirler. Bu değerlendirme genel merkeze teslim edilir. Puan sıralamasına göre isteklerine göre okullara yönlendirirler. Bütün sınavlarımızda hiçbir şekilde kayırma, herhangi birisine iltimas geçme diye bir şey söz konusu olamaz tamamıyla tarafsız akademisyenler ve komisyonların takdirleriyle karar verilmiş olunur.