Antalya'da elektrik abonelerine iki-üç aylık birikmiş fatura gönderen CLK Akdeniz Dağıtım Şirketi, artan tepkiler karşısında taksitlendirmeye gidiyor.
Antalya, Burdur ve Isparta'nın elektrik dağıtımını sağlayan şirket, ödeme düzenlemesi yaptığı gerekçesiyle vatandaşa 2-3 aylık faturayı tek seferde yansıtmıştı. Yüksek meblağla karşı karşıya kalan ve önceki faturalarını kıyaslayan vatandaşlar, faturalarda bir yanlışlık olduğunu, gelen meblağların yüksek olduğu ileri sürerek tepki göstermişti. Gerek Sosyal Medyaüzerinden gerekse sokaklarda eylem yapan tüketiciler Protesto gösterilerinde bulunmuştu.
Tepkileri dikkate alan şirket, yazılı açıklama yaparak yüksek meblağlı faturaların taksitlendirilebileceğini duyurdu. Buna göre ödeme güçlüğü yaşayan aboneler Müşteri Hizmet Merkezlerine (MÜHİM) müracaat ederek taksitlendirme talebinde bulunmaları halinde gerekli kolaylık sağlanacak. Kredi Kartı ile taksitlendirme yapılabilecek. Kredi Kartıolmayan müşterilere de taksitlendirme işlemi uygulanacak. Yetkililerin verdiği bilgiye göre; fatura ödemelerinde vade farkı alınmadan 3 taksit imkanı sunulacak.
Faturalandırmada herhangi bir yanlışlık olmadığını belirten CLK Akdeniz, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Şirketimiz tarafından abonelerimizden gelen yoğun talepler sonucunda, okuma ve ödeme tarihlerinde yeni bir düzenleme yapılmıştır. Bu doğrultuda sınırlı sayıda abonemizin sayaçlarının geç okunması zorunluluğu doğmuştur. Bu uygulamanın sonucunda; sınırlı sayıda abonemize 30 günden daha uzun süreli fatura hesaplanmıştır. Fatura hesaplanmasında herhangi bir hata olmamasına rağmen, tüketim gün sayısını 30 günden fazla olması ve tüketimin yüksek olduğu dönemlere denk gelmesi nedeniyle bazı abonelerimizin tek seferde ödeme güçlüğü yaşadığı tespit edilmiştir."
Antalya, Burdur ve Isparta'nın elektrik dağıtımını sağlayan şirket, ödeme düzenlemesi yaptığı gerekçesiyle vatandaşa 2-3 aylık faturayı tek seferde yansıtmıştı. Yüksek meblağla karşı karşıya kalan ve önceki faturalarını kıyaslayan vatandaşlar, faturalarda bir yanlışlık olduğunu, gelen meblağların yüksek olduğu ileri sürerek tepki göstermişti. Gerek Sosyal Medyaüzerinden gerekse sokaklarda eylem yapan tüketiciler Protesto gösterilerinde bulunmuştu.
Tepkileri dikkate alan şirket, yazılı açıklama yaparak yüksek meblağlı faturaların taksitlendirilebileceğini duyurdu. Buna göre ödeme güçlüğü yaşayan aboneler Müşteri Hizmet Merkezlerine (MÜHİM) müracaat ederek taksitlendirme talebinde bulunmaları halinde gerekli kolaylık sağlanacak. Kredi Kartı ile taksitlendirme yapılabilecek. Kredi Kartıolmayan müşterilere de taksitlendirme işlemi uygulanacak. Yetkililerin verdiği bilgiye göre; fatura ödemelerinde vade farkı alınmadan 3 taksit imkanı sunulacak.
Faturalandırmada herhangi bir yanlışlık olmadığını belirten CLK Akdeniz, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Şirketimiz tarafından abonelerimizden gelen yoğun talepler sonucunda, okuma ve ödeme tarihlerinde yeni bir düzenleme yapılmıştır. Bu doğrultuda sınırlı sayıda abonemizin sayaçlarının geç okunması zorunluluğu doğmuştur. Bu uygulamanın sonucunda; sınırlı sayıda abonemize 30 günden daha uzun süreli fatura hesaplanmıştır. Fatura hesaplanmasında herhangi bir hata olmamasına rağmen, tüketim gün sayısını 30 günden fazla olması ve tüketimin yüksek olduğu dönemlere denk gelmesi nedeniyle bazı abonelerimizin tek seferde ödeme güçlüğü yaşadığı tespit edilmiştir."