İl Müftüsü Galip Akın, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın genelgesi doğrultusunda teravih namazlarının her 2 rekâtta bir selam verilerek kılındığını hatırlatarak, bu konuda Isparta halkının imamları sıkıştırmamalarını istedi.
Diyanet işleri Başkanlığı'nın genelgesi doğrultusunda teravih namazı her 2 rekâtta bir selam verilerek kılınıyor. Ancak bazı camilerde cemaatin bu şekilde kılmamak istediği yönünde imamlara baskı yaptığı iddia edildi. İl Müftüsü Galip Akın da neden 2'şer rekatta bir selam verilerek kılındığına açıklık getirdi.
DİYANETİN GENELGESİ VAR
Isparta’da Ramazan ayının bayram havasında geçtiğini belirten Galip Alan, şunları söyledi: "Diyanet İşleri Başkanlığımız teravih namazlarını 2 yıldır 2'şer rekâtta bir selam vererek, kılmayı ve kıldırmayı genelge olarak tüm Türkiye'ye olduğu gibi bizlere de bildirdi.
FARKLI MEZHEPDEKİLERİN 2 REKÂTTA BİR SELAM YERMELERİ GEREKİYOR
Teravih namazı oruç tutan, tutmayan her kardeşimizin kılması gerekli olan bir namaz. Ayrıca Ramazanın bir sünneti. Hanefi mezhebinde 2 rekâtta bir selam vermek daha fazilettir. Ama Türkiye'de aramızda safı, Hanbelî, maliki ve mülteci kardeşlerimiz var. Dünyanın her yerinden gelenler var. Isparta’da bu kardeşlerimiz var. Bu kardeşlerimizin mezhepleri farklı olduğu için onların mezhebinde 2 rekâtta bir selamla namaz kılmak ve kıldırmak şarttır. 4 ve 6 rekâtta o kardeşlerimizin selam vererek namaz kılmaları onların mezhebinde caiz değildir. Dolayısıyla o kardeşlerimiz mahsun oluyorlar. Bize teravih namazı olmayacak mı diyorlar. Halbuki bizde de 2 rekâtta bir selam vererek teravih namazı kılmak efdal olduğu için Diyanet İşleri Başkanlığı tüm Türkiye'de bu uygulamaya geçti.
ISPARTA HALKI İMAMLARI SIKIŞTIRMASINLAR
Değerli Isparta halkı imam kardeşlerimizi bu konuda sıkıştırmasınlar. En güzel faziletli sevap budun 2 rekâtta bir selam veriyoruz. Bunun dakikasına bakmasınlar çünkü biz Allah'ın huzurundayız. Allah'ın huzurunda dakika aranmaz. Aranırsa da 2-3 dakika fark etmez. Azınlık çoğunluğa mı uysun denebilir. Bizim mezhebimizde de 2 rekatta bir selam vererek namaz kılmak efdaldir. Bütün fıkıh kitaplarımız bunu böyle söyler."