isparta-oto-ekspertiz
Isparta Emniyetinden Prensipler Vizyonu Kitapçığı
ISPARTA
G.Tarihi: 18.01.2016 23:30
0
ISPARTA DÜĞÜN SALONLARIisparta-oto-ekspertiz-raporuISPARTA-TENTE-BRANDA

Isparta'da Emniyet Müdürlüğü'nün 'Prensip Emirleri Vizyonu' kitapçık haline getirilerek Emniyet personeline dağıtıldı. Buna göre Isparta Emniyeti, hizmetleri, daha ileri bir seviyeye ulaştırmak için üstün bir hizmet anlayışı ile tarafsız, adil, süratli karşılıklı sevgi ve saygı esasına dayalı, cezadan çok eğitim ve ödüllendirme anlayışıyla çalışacak. Kitapçıkta 'tüm bu çabalara rağmen görevine karşı duyarsız, disiplinsiz personelin sözlü-yazılı uyarılması, ikaz edilmesi ve gerekirse cezai müeyyide uygulanması da ihmal edilmeyecek" denildi.

Emniyetin çalışma prensipleri arasında başta birim amirleri olmak üzere tüm personelin, kendilerini belli saatlerde belli yerlerde bulunma ve belli klasik işlevlerini yerine getirme durumunda gören basit bir dişli olma görüntüsünden kurtarması, Emniyet personeliningüler yüz, yakın ilgi ve alakası, her görevlinin, kendi birimindeki hizmetlerin isabetle yürütülmesinde tek sorumlu olarak kendisini görmesi, tüm birimlerin, alacakları kararlar ve yapacakları çalışmalarda "vatandaşı hizmetin odağı" olarak kabul etmesi yer alıyor.



‘VATANDAŞIMIZIN HUZURU POLİSİMİZİN GURURUDUR’
ANLAYIŞI İLE SAYIN İL EMNİYET MÜDÜRÜMÜZ HALİL ALTAN’ IN BİZZAT KENDİSİ TARAFINDAN HAZIRLANAN VATANDAŞ ODAKLI HİZMET ANLAYIŞINA İLİŞKİN PRENSİPLER AŞAĞIDAKİ GİBİDİR

Güller diyarı ülkemizin gül bahçesi olan güzel ilimizde Isparta İl Emniyet Müdürü olarak siz şerefli personelimizle birlikte huzur ve asayişi birlikte sağlamaktayız.  Birlikte yürüttüğümüz görevimiz onurlu, şerefli kutsal olmakla birlikte bir de o kadar fedakarlık gerektiren, zor şartlarda mücadele gerektiren bir meslektir.
            Ülkemizin bölünmez bütünlüğünün korunması, milli birlik ve beraberliğimizin sağlanması, vatandaşlarımızın can, mal güvenliği, huzur ve sükuneti ile emniyet ve asayişin sağlanması amacımızda; gücümüz milletimiz, rehberimiz devletimiz, aracımız yasalarımız olacaktır. Bu yolda karşılaşacağımız engelleri yasaların bize verdiği yetkileri kullanarak hep birlikte aşacağız.
Kararlı, cesur ve hızlı bir çalışma temposu ile bir ekip ruhu içerisinde yürütülen hizmetleri, devraldığımız noktadan daha ileri bir seviyeye ulaştırmak için üstün bir hizmet anlayışı ile tarafsız, adil, süratli karşılıklı sevgi ve saygı esasına dayalı, cezadan çok eğitim ve ödüllendirme anlayışıyla çalışacağız. Tüm bu çabalara rağmen görevine karşı duyarsız, disiplinsiz personelin sözlü-yazılı uyarılması, ikaz edilmesi ve gerekirse cezai müeyyide uygulanması da ihmal edilmeyecektir.
             Kamu hizmetlerindeki kalite, sürat, etkinlik ve verimliliğin en üst seviyeye çıkartılması, vatandaşlarımızla devletimiz arasında anlamlı bir ilişki düzleminin yakalanması, ilimizde huzur ve sükûnunun azami derecede sağlanması amacıyla, birlikte çalıştığımız dönem içerisinde genel çalışma prensiplerimiz;
 
1-      Başta Birim Amirleri olmak üzere tüm personel, kendilerini belli saatlerde belli yerlerde bulunma ve belli klasik işlevlerini yerine getirme durumunda gören basit bir dişli olma görüntüsünden kurtarmalıdırlar. Görevlilerimiz, yetkisini ve faydalı bilgisini her daim vatandaşlarımızın hizmetine açık tutacaklardır.
2-             Vatandaşın can ve mal güvenliğini, huzur ve sükununu kanun ve nizam hakimiyetini sağlamak ve devam ettirmekle görevli Teşkilatımızdan güler yüz, yakın ilgi ve alaka beklemek vatandaşlarımızın en tabii hakkıdır.
3-             Vatandaşı teşkilatımızdan soğutan asık surat, kaba, hırçın ve keyfilik gibi davranışlardan kaçınılacaktır.
4-             Günümüzde Polis-Halk İlişkileri son derece önem kazanmıştır. Vatandaşının desteğini almayan bir teşkilatın başarılı olması düşünülemez. Vatandaşlarımızla olan her türlü münasebetlerde, (Polis Merkezlerinde, Trafik Kontrollerinde, Genel aramalarda, vs,) vatandaşlarımıza daima güler yüzlü ve kibar davranışlarda bulunmak en önemli vasıflarımızdan olmalıdır. “Beyefendi”, “Hanımefendi”, “Günaydın”, “İyi Günler”, “Lütfen”, “Rica ederim.” gibi sözcüklerin kullanılması vatandaşa güven verecek, bizlerle olan ilişkileri en üst seviyeye getirecektir.
5-             Rütbeli personelimiz kendi birimlerinde veya ek görevlerde birlikte görev yaptığı personele mutlak surette yapılacak görev ile ilgili bilgi vermeli, personelden tam olarak ne beklendiği konusunda eksiksiz olarak bilgilendirme yapılarak takibi buna göre sağlanmalıdır.
6-             Her görevlimiz, kendi birimindeki hizmetlerin isabetle yürütülmesinde tek sorumlu olarak kendisini görmelidir.
7-             Çağımızın bilgi çağı olmasından hareketle görevlilerin toplumları bilgi çağına hazırlama sorumluluğu olduğu unutulmamalıdır. Bu yüzden tüm çalışanların çağın bir adım önünde olmasını gerektirecek bilgi ve yetenek sahibi olmaları esastır. Bilgilerin tasnif ve kategorize edilerek kullanılması sağlanmalıdır.
8-             Tüm birimler, alacakları kararlar ve yapacakları çalışmalarda “vatandaşı hizmetin odağı” olarak kabul edeceklerdir. “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” felsefesi ile milletine saygılı, onu anlayan, onun yediğinden yiyen, oturduğu yerde oturan, onun bir parçası olan idare anlayışı içerisinde etnik kökeninden, kimliğinden, inancından, doğduğu yerden, ailesinden, eğitiminden dolayı ayrımcılık yapmayan bir yönetimle, tarihine, geleneklerine, inancına, millete ait değerlere sahip çıkan vatandaş odaklı kamu anlayışı içerisinde olunacaktır.
9-             Bu bakış açısının doğal sonucu olarak, başta yöneticiler olmak üzere mesleki hiyerarşi içerisinde yer alan bütün görevlilerimiz, hizmet için vatandaşı beklemek yerine, hizmeti yeni bir formatla vatandaşın en uygun biçimde istifadesine sunmaya çalışacaklardır.
10-         Her işte olduğu gibi, zaman kullanımı açısından da vatandaş odaklılık esas alınacaktır. Doğrudan vatandaşa hizmet veren bütün birimlerde, hizmetten yararlanmak isteyen vatandaşın da zamanla yarıştığı göz önüne alınacaktır. Bu nedenle, tüm merkez ve ilçe birimlerimizde; vatandaşların işleri süratli, gereksiz masraftan kaçınarak ve bezginliğe meydan vermeden yapılacak, yapılamıyorsa tarafıma bilgi verilecek, hiçbir vatandaş, makamıma gelmek durumunda bırakılmayacaktır.
11-         Kamuoyunun statükoculuk diye vasıflandırdığı, çözüm üretmekten ziyade sorun üreten yönetim tipinden uzak durulacaktır. “Değişime ve dönüşüme açık, insiyatif kullanan, çare üreten” model benimsenecektir. Bunun için bürokratik bahanelere sığınma alışkanlığı her kademedeki personel tarafından kesinlikle terk edilecektir. İşin niçin yapılamadığına, bilindiği ve daima söylenildiği şekliyle “ kadro yetersizliği”, “mali kaynak azlığı” gibi bahanelerin arkasına sığınılarak cevap verilmesi kabul edilebilir değildir. Bu bakımdan, sorunların teşhisi ve çözüm için mevcut şartlar dahilinde nelerin yapılabileceği/yapılabildiği üzerinde durulacaktır. Bu anlamda gerekli duyarlılık maksimum düzeyde sağlanacaktır.
12-         Devlete saygı ve güven kavramının sarsılmamasına ve zedelenmemesine özen gösterilecektir. Vatandaşların kamu hizmetlerinin yürütülmesinden şikâyetçi olmaları sadece kurallara uyulmamasından değil, daha büyük oranda görevlilerin tutum ve davranışlarından kaynaklanmaktadır. Bu itibarla tüm birim amirleri kuruluşlarındaki görevlilerin vatandaşlarımıza karşı davranışlarını özenle izleyecekler ve geliştirilmesi için gerekli tedbirleri alacaklardır. Bu anlayışı halkımıza kolaylık sağlayarak idareye karşı güven ve saygınlık duygularını güçlendirip geliştirecektir.
13-         Devlet Memurları Kanunu’nun Devlet Memurlarının Görev ve Sorumluluklarını düzenleyen 11. maddesinde “Devlet Memurları Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerde belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludurlar” hükmü yer almaktadır. Birim amirleri kendi görev alanlarına giren hususlarda verdiğim emirleri tam ve zamanında yerine getirecekler ve emir tekrarına sebebiyet vermeyeceklerdir.
14-         Sorumluluk sahibi olmak, davranışlarımızda tutarlılık göstermek, astların hak ve hukukunu gözetmek, personelin ve halkın bize ve şahsımızda kurumumuza güvenini artıracaktır. Kararların alınması ve uygulanması sırasında “katılımcılık” esas alınacak, şeffaf, sorumluluk bilinci ve öngörülebilirlik anlayışı ile başta sivil toplum kuruluşları olmak üzere vatandaşların katılımı için olabildiğince ortam hazırlanacaktır. Bunu sağlamak üzere, yapılan taslak çalışmalardan konuyla ilgili sivil toplum kuruluşlarının haberdar olması sağlanacaktır. Halkın, aksine bir tespit yapılmayan her türlü kamusal toplantıya katılımı teşvik edilecektir.
15-         Devletimizin ve milletimizin temel değerlerine bağlı, “hukukun üstünlüğü” ilkesini tam olarak benimseyerek hukuk kurallarının tarafsız, tavizsiz olarak, hakkaniyet doğrultusunda uygulanması sağlanacaktır. Birimlerimizin hizmetlerinde “adalet” ve “vicdan” duygusu çerçevesinde hareket edilerek personellerimiz ve vatandaşlarımızın maddi-manevi olarak memnuniyetleri sağlanacaktır.
16-         Tüm personel, mesai içinde olduğu gibi mesai dışında da devlet memuru vakarına yaraşır şekilde sevgi ve saygıya dayanan ast-üst ilişkilerine dikkat edeceklerdir. Özel hayatlarında memuriyet haysiyet ve vakarına yakışmayan tutumlardan titizlikle kaçınacaklardır.
17-         Personelimizin kanunen bakmakla yükümlü olduğu özürlü aile bireyinin bakıma muhtaç olduğunun ilgili mevzuatına göre alınmış geçerli özürlü sağlık kurulu raporu ile belgelendirilmesi kaydı ile bu durumdaki personele; özürlü aile ferdinin günlük bakımı için izin kullanımında gerekli kolaylık sağlanacak ve personel mesai saatleri dışındaki nöbet görevinden ve gece vardiyasından muaf tutulacaktır.
18-         Hiyerarşik yapı içerisinde ast-üst ayrımı gözetmeksizin çözüm getiren, birimler arası koordinasyonun sağlandığı personel çabalarını birleştirmek, zaman açısından uyumlu kılmak ve amaca ulaşmak için eş güdüm sağlanacaktır. Kurumsal olarak çalışmalarda  ekip çalışmasına önem verilecektir
19-         Özellikle birden fazla birimin takip etmesi gereken soruşturmalar için dosyanın teslim edildiği birim, sonraki işlem basamaklarında işi memurları vasıtasıyla yürütecek, vatandaşların kamu kurumları arasında koşuşturmasına neden olunmayacaktır. İşlemlerin niteliğine göre cevap verme süresi değişmekle birlikte, olabildiğince “derhal” sonuç alınması için çaba sarf edilecektir.
20-         Bu prensip emirde belirtilmeyen ancak, ilgili birimlerin yasal mevzuat gereği yerine getirmekle yükümlü oldukları hususların eksiksiz olarak yerine getirilmesinden tüm görevlilerimiz ayrıca sorumludur.

 

Yorumlar0
Onay Bekleyenler0
Dikkat! Yazılan yorumlar hiçbir şekilde sitenin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
isparta-askeri-malzeme-urunler-bot-outdoor-giyim

isparta-in-giyim-ürünleri-magazasi

isparta-detayli-oto-yikama

turker-kapinda

isparta-ambalaj-kullan-at-malzemeleri

isparta-cam-balkon-albert-genau-ucuz-kampanyaifiyatlari

isparta-KONTEYNER-PRAFABRİK-EV-KONUT-UCUZ-KAMPANYA-DAVRAZ

isparta-temizlik-sirketi-telefon

isparta-aktar-baharat-bitkisel-yaglari

isparta-protez-peruk-perma-anatomik-sac-kesimi-boyama

isparta-pastane-yas-pasta-siparis

isparta-laptop-tablet-tamiri

isparta-samziman-tamiri-MMT-vites-toyota-servisi

ISPARTA uygun avm

isparta-gunes-elektrik-paneli

isparta-sanziman-hidrolik-direksiyon-tamiri

ısparta gül lokumu

ısparta cam balkon

ısparta duşakabin

ISPARTA bilgisayar tamiri

ısparta kasap

ISPARTA sineklik

süpürge toz torbası

Gücü Etkisinde
Isparta Haberleri
Isparta Reklam

ÇOK OKUNANLAR