Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil'in Isparta Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şükrü Başdeğirmin'in daveti üzerine Temmuz-2014'de ilimize yaptığı ziyaret önemli gelişmelere vesile oluyor. Temel Kotil'in ITSO'yu ziyaretinde gül ürünleri ile ilgili sunum yapan Eglantine markası mimarlarından Barış Gümüş ve ortakları sonraki süreci yakından takip edince Isparta için önemli bir başarıya imza attı. 3 aydır sürdürülen görüşme trafiği sonucunda Türk Hava Yolları'nın ' We're From Turkey' adlı projesi kapsamına Isparta gül suyu da dahil ediliyor. Yöresel markaları kapsayan ve dış hatlarda vergiden muaf mağazalar ile THY resmin internet sayfasından satışa sunulan We're From Turkey sepetine Eglantine markalı Isparta gül suyu da girecek. Eglantine, bu proje için özel ambalajlı gül suyu üretecek.
GÜLSUYU 25.YÖRESEL ÜRÜN
Isparta gül suyunun We're From Turkey Projesi kapsamına alınması için son görüşme cuma günü İstanbul'da gerçekleştirildi. ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen'in THY Genel Müdürü Temel Kotil nezdinde ricası üzerine THY İkram ve Uçak İçi Ürünler Başkanı Ahmet Doğan, Pazarlama ve Satış Başkanı Halil İbrahim Polat ile Sponsorluk Yatırımları ve Yayınlar Müdürü Murat Öz, Eglantine yönetimi ile görüştü. Eglantine markasını oluşturan Meyve Kozmetik Şirketi Sahibi Barış Gümüş ve beraberindekiler, THY'nin yeni projesi We're From Turkey kapsamına Isparta gülsuyunun alınmasını talep ettiler. Yapılan görüşmede Isparta gül suyu yöresel marka niteliğinde görüldü. Isparta gül suyunun We're From Turkey Projesi kapsamında 25. yöresel ürün olarak satılması için THY'nin bu konuda ortaklık yaptığı Nar Gourmet şirketi bir çalışma yapacak. Nar Gourment şirketi yetkililerinin isteği doğrultusunda bu proje için özel gül suyu imalatı ve ambalajı oluşturulacak.
EGLANTİNE BAŞARDI
Eglantine markası mimarı Barış Gümüş, Isparta için çok önemli bir gelişme yaşandığını söyledi. Proje kapsamında gül lokumu için de çaba gösterdiklerini anlatan Gümüş, şu bilgiyi verdi:
"Gül lokumu için konuştuk ancak lokumu Afyonkarahisar kapmış. Biz de gül suyu üzerine görüşmelerimizi sonuçlandırdık. Burada THY yönetiminin onay vermesi önemliydi. Biz o onayı aldık. Proje Türkiye'de yöresel olan, sadece Türkiye'de olan ya da en iyisi Türkiye'de üretilen ürünleri kapsıyor. 25. ürün olarak gülsuyunun dahil edilmesi hem bizim hem de ilimiz için çok önemli. Ticaret ve Sanayi Odamız başkanı sayın Şükrü Başdeğirmen'in vesile olması ile bu görüşmeyi yaptık ve amacımıza ulaştık. THY ile 3 aydır görüşmelerimiz sürüyordu. Türk Hava Yolları'nın uzun uçuşlarında müşterilerine ikram ettiği 10 ml kremlerle ilgili tedarikci olma çabamız var, ayrıca ucak içi kullanılan sıvı sabunla ilgilide çalışmalarımız var. Epey yok aldık. Bu çalışmalar sürerken THY We're From Turkey diye bir proje tanıttı. Proje THY ve özel bir şirket olan NAR GURME tarafından yürütülüyor. Biz Nar gurmeyle görüşmelere başladık bu arada 'THY de olur'demesi gerekiyordu. Cuma günü THY yetkilileri ile yaptığımız görüşmede THY bizden yana olurunu verdi 'biz olmanızı istiyoruz' dediler."
We're From Turkey Projesi kapsamı
THY, Türkiye'nin zengin kültürüne ait ürünleri, "We're from Turkey" markası ile dünyada daha geniş kitlelere tanıtmayı hedefliyor. Yerel kültür ve geleneği sembolize edecek markada zeytinyağı, reçel, marmelat, çay, kahve, tahin-pekmez, nar ekşisi, akide şekeri, lokum, bal, sabun, kuruyemiş ve kuru meyve ürünleri yer alıyor.
Ürünlerdeki ambalaj tasarımları modern estetik algısına uygun olmakla birlikte aynı zamanda bu toprakların geleneksel sanatlarının hatırlatılması ve yeniden yorumlanmasına da hizmet ediyor. Yabancı yolcuların kolayca ulaşabileceği vergiden muaf mağazalar (duty free shops) ile turistik lokasyonlarda satılacak ürünlerin bir sonraki süreçte, yurtdışında da satışa sunulması hedefleniyor.