Antalya’daki teorik eğitim bölümünü de Isparta’ya taşımaya hazırlanan Erah Uçuş Okulu Genel Müdürü Erdoğan Cabıoğlu, Isparta’nın, İstanbul ve Antalya’nın ardından Türkiye’nin havacılık üssü olmaya aday bir yapısı olduğunu söyledi.
Türkiye’de Havacılığın dünyadan daha hızlı büyüdüğünü belirten Erah Uçuş Okulu Genel Müdürü Erdoğan Cabıoğlu, Antalya’da bulunan teorik eğitim merkezini de Isparta’ya taşımaya hazırlandıklarını söyledi. Sektör geliştikçe eleman ihtiyacının da arttığını söyleyen Cabıoğlu “Gelişen bir sektör olduğu için ara eleman ihtiyacı da oldukça fazla. Türkiye’de 2000’li yıllardan sonra havacılık dünyada ki gelişmeden daha hızlı bir gelişme gösterdi. Dünyada yüzde 3-5 oranında bir büyüme yaşanırken bizde yüzde 25-30 düzeyinde bir büyüme görüldü. Bu büyüme halen daha devam ediyor. Türkiye’de toplam yolcu uçağı sayısı 100-150 iken bu 600’e yaklaştı. Böyle olunca hem kabin hem kokpit hem de bakım personeli ihtiyacını artırdı. Bu noktada bakıla ilgili teknik elemanların yetişmesini sağlayacak meslek lisesinin oluşturulması büyük önem taşıyor. Biz bu noktada Isparta’da uçak bakım bölümünün teknik lise bünyesinde açılmasından yanayız ve bize düşen bir görev olursa da elimizden gelen desteği vermeye hazırız” dedi.
Erah Uçuş Okulu genel Müdürü Cabıoğlu, Isparta’nın havacılığın gelişimi konusunda elverişli olduğunu ifade ederek “Biz Isparta’da uçakları kullanan pilotları yetiştiriyoruz. Fakat bu işi sadece Ispartalı olduğumuz için değil, Isparta’nın havacılık konusunda şartlarının oldukça uygun olması nedeniyle Isparta’da yapıyoruz. Bölgenin coğrafi konumu, iklim şartları havacılık konusunda gelişmeye müsait. Süleyman Demirel Havalimanında bizim uçuş okulumuzun yanında bakım hangarı var. Bu bakım hangarında Atlas havayollarının bakım üniteleri var. Aynı zamanda ambulans helikopterlerinin bakım üniteleri ve boya üniteleri var. Aynı zamanda havalimanın yanına Kara Havacılık Okulu taşınıyor. Kara Havacılık Okulu da faaliyete geçtikten sonra hem uçak hem de helikopter konusunda eğitimler yapacak. Isparta havacılık noktasında gelişen bir bölge. Uçak bakım konusunda meslek lisesinde bir bölümün açılması bu noktada gerçekten önemli” şeklinde konuştu.
HAVACILIK MERKEZİ OLMAYA ADAY
Isparta’nın şuan itibari ile İstanbul ve Antalya’nın ardından bir havacılık merkezi olabilecek potansiyele sahip olduğuna dikkat çeken Cabıoğlu, “Isparta’da havalimanın olması bulunmaz bir nimet yolcu taşınma konusunda çok aktif görülmese, hava yolları şirketleri aldıkları pilotların eğitimlerini burada yaptırıyor, biz 15-16 uçakla sürekli eğitim yapıyoruz. Bunun yanında charter uçuşları ile 5-6 ay boyunca İran’dan yolcular Süleyman Demirel Havalimanına iniyor. Isparta bir anlamda İstanbul ve Antalya’dan sonra Türkiye’nin havacılık merkezi olmaya aday bir il” ifadelerini kullandı.
4 YIL ÖNCE ÖNERMİŞTİK
SDÜ bünyesinde havacılık MYO’nun açılmasını 4 yıl önce önerdiklerini söyleyen Cabıoğlu, “Biz bundan 4 yıl önce SDÜ’de havacılık bölümünün açılması gerektiğini dönemin idarecilerine söylemiş ve destek vermeye hazır olduğumuzu söylemiştik. Şimdi 4 yıl zaman kaybedilmiş olsa da Keçiborlu MYO bünyesinde Havacılık Meslek yüksek okulunun açılması kararı alındı. Bunun akabinde de 4 yıllık Havacılık bölümü açılarak bu yolda gelişme sürdürülebilir. Birde bunun altında meslek lisesinde ilgili bölümün oluşması Isparta’yı büyük bir havacılık merkezi haline getirebilir” diye konuştu.