TÜBİTAK, BİLGEM, İTÜ koordinasyonunda 85 Milyon TL finansmanla; yüzde 100 Türk Mühendisleri yapımı; Türkiye’nin ilk yerli Sinyalizasyon Sistemi Isparta’da kurulacak
» Sinyalizasyon için son etap » Yüksek Hızlı Tren için ilk adım
Isparta- Denizli- Burdur- Afyonkarahisar Hattı’nda konuşlandırılacak Türkiye’nin İlk Yerli Sinyalizasyon Sistemi için son sürece girildi. 2016 yatırım bütçesine 27 Milyon 500 Bin TL ödenek konuldu. Proje 2017’de bitecek. Total maliyet: 85 Milyon TL. Uzunluk ise 376 KM. Proje yüzde 100 Türk Mühendisleri eseri olacak.
YHT İÇİN 8,5 MİLYON TL
Devlet, 2016 Yatırım Programı’na Yüksek Nitelikli Hızlı Tren Etüt, Proje ve Mühendislik Hizmetleri Ödeneği koydu. 2016 yılı ödeneği 8 Milyon 500 Bin TL. Etüt, Fizibilite ve ÇED çalışması Afyon, Antalya, Burdur, Eskişehir, Isparta ve Kütahya’da yapılacak.
TÜRKİYE’DE BİR İLK
Yüzde 100 Türk Mühendisleri eseri olacak Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi için son etaba gelindi. Isparta, Denizli, Burdur ve Afyonkarahisar’ı kapsayan 376 KM’lik hat için 2016 yılı Yatırım Programı’na 27 Milyon 500 Bin TL ödenek konuldu. Karar, Resmî Gazete’nin, 31 Mart 2016 Perşembe tarih ve 29670 nolu Mükerrer Sayısı’nda yayınlandı.
» Toplam maliyet 85 Milyon TL
Projenin total maliyeti 85 Milyon TL olarak açıklandı. 2012 yılında başlayan çalışma, 2017’de tamamlanacak. Proje için 31 Aralık 2015 tarihi itibariyle tahmini kümülatif harcama 14 Milyon 682 Bin TL oldu. 2016 yılı yatırım programına 27 Milyon 500 Bin TL konuldu
» Yabancılar yapsaydı maliyeti 185 Milyon TL olarak gerçekleşecekti
Projeyi, TCDD, TÜBİTAK, BİLGEM ve İTÜ yönetiyor. Eser tamamlandığında yüzde 100 Türk Mühendisleri yapıtı olacak. Böylelikle Türkiye’nin ilk yerli sinyalizasyon sistemi Isparta’da konuşlanmış olacak. Yatırımı yabancı şirketler gerçekleştirseydi maliyet 185 Milyon TL olacaktı.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)- Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) koordinasyonunda 85 Milyon TL bütçe ile ‘Ulusal Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi’ geliştirdi.
TAMAMEN TÜRK MÜHENDİSLERİNİN ESERİ SİNYALİZASYON İLK ISPARTA’YA
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)- Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) koordinasyonunda 85 Milyon TL bütçe ile ‘Ulusal Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi’ geliştirdi. Sistem çalışmalarında sona gelindi.
2009’da, 10. Ulaştırma Şurası'nda belirlenen ‘Yerli Demiryolu Sanayinin Geliştirilmesi’ hedefi doğrultusunda, TCDD, TÜBİTAK-BİLGEM ve İstanbul Teknik Üniversitesi işbirliğiyle geliştirilen Ulusal Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi, 2017 yılında bitecek.
YHT İÇİN 8.5 MİLYON TL ÖDENEK
Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi için 2016 Yılı Yatırım Programı’na 8 Milyon 500 Bin TL ödenek konuldu. Etüt, Proje ve Mühendislik Hizmetleri Bileşeni kapsamında Afyonkarahisar, Antalya, Burdur, Eskişehir, Isparta ve Kütahya’da çalışmalar yapılacak.
KARAR RESMÎ GAZETE’DE
2016 yılı Yatırım Programı ve ödenekleri Resmî Gazete’nin, 31 Mart 2016 Perşembe tarih ve 29670 nolu Mükerrer Sayısı’nda yayınlandı. Etüt Proje, Fizibilite ve Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu için 35 Milyon 570 Bin TL harcanacak. 2016 yılı Yatırım Bütçesi ise 8 Milyon 500 Bin TL…
HAT: Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur- Antalya
UZUNLUK: 423 KM.
MALİYET: 9 Milyar 180 Milyon TL
HIZ: 250 KM/ SAAT
YAPIM: 2016: 2020
YOLCU: Yılda 4.5 Milyon Kişi
YÜK: Yılda 10 Milyon Ton yük, Liman’a inecek
FAYDA: Batı Akdeniz ihracatı, Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha rahat yapılacak.
4,5 MİLYON YOLCU 10 MİLYON TON YÜK:
YHT ile yılda 4,5 Milyon yolcu taşınacak. 10 Milyon Ton yük, Liman’a inecek.
2020’DE BİTECEK
Projenin Isparta’yı da kapsayan Antalya- Eskişehir dilimi için yapım 2016’da başlayacak. YHT, 2020’da tamamlanacak. Eskişehir’e kadar olan hat yapım maliyeti 9 Milyar 180 Milyon TL olarak hesaplandı. Total maliyet ise 11,5 Milyar TL.
250 KM/ S HIZ
YHT şöyle olacak: «- 250 KM/ SAAT hıza uygun. – Çift Hatlı…– Elektrikli ve Sinyalli… - Isparta- İstanbul arası YHT ile ulaşım zaman dilimi 4 saat olacak.» Isparta’nın Liman’a erişimi için <Yük Taşımacılığı> da tasarlanmalı.
ISPARTA- İSTANBUL ARASI ULAŞIM ZAMAN DİLİMİ 4 SAATE İNECEK
Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) ile ilgili teknik bilgiler ana hatları ile şöyle:
«- 250 KM/ SAAT hıza uygun.
- Çift Hatlı…
- Elektrikli ve Sinyalli…
- Isparta- İstanbul arası YHT ile ulaşım zaman dilimi 4 saat olacak.»
4,5 MİLYON YOLCU 10 MİLYON TON YÜK LİMAN’A İNECEK
Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) ile yılda 4,5 Milyon yolcu taşınması hedefleniyor
10 Milyon Ton yük ise Liman’a inecek.