İngilizceyi TED ile eğlenerek öğreniyorlar
TED İsparta Koleji’nde anasmıfmdan itibaren yabancı dil eğitimi vererek farkmı ortaya koyuyor.
Günümüzde artık yabancı dilin önemi büyük. TED İsparta Koleji’nde öğrencilere 4 yaşından itibaren haftada 10 saatlik İngilizce eğitimi veriliyor.
Ankara’daki Genel Merkezi tarafından yapılan çeşitli smavlarda yeterliliklerini ispatlamış çok d tecrübeli Türk ve Yabancı İngilizce öğretmenleri, her yıl çeşitli şehirlerde almaya devam ettikleri hizmet içi eğitimlerle de kendilerini sürekli geliştirmeye ve yenilemeye devam ediyor. TED İsparta Koleji Yetkilileri, Yabancı Dilin eğitimle ilgili açıklamalarda bulundular. Yetkililer, kurumlannda 4 yaşından itibaren yabancı dil eğitimlerinin verildiğini belirtilerek, şu görüşler dile getirildi:
“TED İsparta Koleji öğrencileri İngilizceyi kelime ezberi ve gramer kuralları arasında sıkışmadan, anadilimizi öğrendiğimiz yöntemle, hedef dile maruz kalarak ve daha önemlisi eğlenerek öğreniyorlar.
Okulumuzda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylı TED Okulları İngilizce Öğretim Programım uyguluyoruz. Anasımflarmda ise bu yaş grubu için en uygun şekilde Türk Eğitim Demeği tarafından hazırlanmış olan kendi kita plarımızı kullanıyoruz. Öğrencilerimiz İngilizceyi kitabımızın karakteri olan TEDdy ile eğlenerek öğreniyorlar. Öğretmenlerimizin kullandıkları kodlama yöntemleri, canlandırma, oyunlar ve şarkılarla öğrenilen İngilizce kalıcı hale getiriliyor.
İşte bunun sonucunda da öğrencilerimiz gece uyandıklarında annelerine ‘Susadım’ demek yerine T’m thirsty’ diye
seslenebiliyorlar, gittikleri bir yerde gördükleri balonların renklerini söyleyip,onlardan istenmemesine rağmen okulda
öğrendikleri şekliyle İngilizce saymaya başlayabiliyorlar.
TED İsparta Koleji’nde öğrencilerimize dil öğretimini değil dil edinimini sağlamayı hedefliyoruz. İşte bu sebeple okulumuzda sanal bir İngilizce dünyası yaratıyoruz. Öğrencilerimiz bu dünyada kimi zaman İngilizce konuşarak
sinema biletlerini ve mısırlarını satm alıyor ve çizgi film izleyerek iyi vakit geçiyor, kimi zaman okul dışında kahvaltıya
gidiyor ya da oyun parkında eğleniyor. Ve tüm bunlar olurken konuşulan dil sadece İngilizce olduğu için öğrenci-
lerimiz de dili esas amacına uygun biçimde, yani günlük hayatlarında iletişim kura-bilmek amacıyla kullanıyorlar.
Eğer bir çocuğa İngilizce konuş derseniz ya yanıt alamazsınız ya da ezberlediği renkler, sayılar gibi kavramları saymaya başlar. Ama bu çocuk siz sormamanıza rağmen bu kavramları kullanarak uygun ortamlarda doğru cümleler kurabiliyorsa, ondan istendiğinde değil ihtiyaç duyduğu anda kendini İngilizce kullanarak ifade edebiliyorsa, işte o zaman dili öğrenmiş demektir. Biz öğrencilerimizle bunu yapmayı hedefliyoruz ve bu konuda da başarılı olabildiğimiz için gurur duyuyoruz.
Anasmıfma başlayan tüm öğrencilerimiz için süreç benzer işliyor aslında. Kimi öğrencimiz birkaç hafta kimisi birkaç ay evde İngilizce açısmdan sessiz kalıyor. Çoğu zaman somlan somlan cevaplamakta bile isteksiz olabilmekte, buda velilerimizde ‘Acaba İngilizce öğrenmiyor mu?’ telaşına sebep olabilmektedir. Ama sonrasında aniden olmadık bir yerde, dişçide, parkta, arkadaşlanyla oyunlan sırasında, çocuklann kendi istekleriyle İngilizce konuştuklarına şahit olan velilerimiz heyecanla bunu bizlerle paylaşıyorlar. İşte dil ediniminin gerçekleştiğini tam da böyle anlarda anlıyoruz ve doğru yolda olduğumuzu bilmenin verdiği güvenle, hep daha iyisi için çalışmalarımıza devam ediyoruz/’