Türkiye potansiyeli (gücü) keşfet’ logosu Saffron Brand Consultant tarafından tasarlandı. Logoda Türkler’in tarihte kilim, halı, el sanatları, mimari gibi alanlarda kullandıkları kültürel motiflerden esinlenildi ve onlara çağdaş manalar yüklendi.
8 MOTİF 8 SİMGE
Buna göre logoyu oluşturan 8 motif; yükselişi, sinerjiyi, dünyayı, buluşmayı, doğu ve batıyı, inovasyonu, birlikteliği ve harmoniyisimgeliyor.
''OSMANLI İLE BAĞLANTISI VAR''
Logoyu değerlendiren İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Hacı Yakup Öztuna, logodaki tasarımla ilgili olarak; “Gücü keşfet mesajı veriliyor. Kendi içimizde var olan farklılığı tutma manasına geliyor. Sembollerde Türkiye Selçukluları’nda kullanılan duvar süslemeleri ile Osmanlı zamanındaki çini süslemelerine bir gönderme yapılıyor. Turkuazdan da Osmanlı’daki çiniler arasında bir bağlantı olduğu anlaşılıyor” diye konuştu.
''MODERN ÇAĞRIŞIMI İFADE EDİYOR''
İpek Torun-Bahçeşehir Üniversitesi: Logoda genel motifler harmanlanmış durumda. Renk turkuaz olduğundan dolayı bizim kültürümüze hitap ediyor. Ama ‘Turkey’ kelimesinden çok fazla kültürlü dokumuzu da görebiliyoruz. Yani çeşitliliğe vurgu yapılmış. ‘Turkey’ in kalın yazılması da daha çağdaş bir çağrışımı ifade ediyor. Yeni logodaki 8 motif yükselişi gösteriyor.