2023 yılında hizmete sunulması hedeflenen, kalan 7 yıllık süre içerisinde yapımı tamamlanacak olan Yüksek Hızlı Tren (YHT) için gelişmeler sağlanıyor. TCDD’den yapılan açıklamayla yıllık 824 milyon dolar enerji tasarrufu sağlanacak YHT için İstanbul- Antalya, Antalya- Bursa, Antalya- Ankara gibi güzergâhta yolcu taşıması yapılacak.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları, Ankara merkez olacak şekilde İstanbul-Ankara- Sivas, Ankara-Afyonkarahisar- İzmir, Ankara-Konya ve Ankara-Bursa koridorlarını çekirdek ağ olarak belirledi. Bursa-Bilecik projesinin inşaatı sürerken, proje tamamlandığında, Bursa-İstanbul seyahat süresi 2 saat 15 dakikaya düşecek.
Ankara-İzmir arasını 3 saat 30 dakikaya düşürecek olan Ankara-İzmir hattında da Polatlı- Afyonkarahisar kesiminin yapımı sürüyor. İstanbul’dan Mersin, Adana, Mardin’e hızlı trenle ulaşım için de hızlı tren hattı planlanıyor. Antalya’yı İstanbul’a bağlamak için de Antalya-Burdur/Isparta- Afyon-Kütahya-Eskişehir hızlı tren projesi için çalışma başladı.
KARAYOLLARINDA ARAÇ SAYISI AZALACAK
TCDD’ye göre, 2023’te YHT projeleri tamamlanıp hatların işletmeye açılmasının ardından karayollarında araç sayısı ve trafik azalacak. Yıllık 161 milyon dolarlık enerji tasarrufu sağlanacak. Trafik kazalarının azalmasıyla 571 milyon dolar tasarruf edilecek. YHT ile doğaya salınan karbondioksit miktarı da azalacak. 2023’te 881 bin ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleşecek. Bunun ekonomik değeri 92 milyon dolar olarak hesaplandı.